Speltest: MXGP: The Official Motocross Video Game

Testat på: PlayStation 4 Betyg: 2/5

Utvecklaren Milestones kärlek för fordon på två hjul slutar inte vid MotoGP, utan fortsätter till den betydligt smutsigare kusinen motocross. Tidigare i år kunde vi se MXGP till andra plattformar, men det är först nu som den nya generationen får smaka på vad den senaste tekniken kan skapa för slags möjligheter.
På pappret skryter man om fler banor, fyra gånger bättre texturer, förbättrad ljushantering och dynamiskt banunderlag. Just det sistnämnda känns väldigt intressant, men efter att ha hårdkört spelet märker jag snabbt att det endast rör sig om en visuell uppgradering. Faktum är att det egentligen inte ens syns väldigt tydligt.
Grafiken tas alltid fram som den största anledningen till att uppgradera, fast den med lite erfarenhet av flertalet konsolgenerationer vet att de två första åren generellt sett inte erbjuder någon gigantisk skillnad. Sammma sak gäller även här. Jag misstänker att eventuella framtida versioner kommer att ha ett underlag som inte bara ser bättre ut, utan även påverkar din körning på samma sätt som riktig lera förändrar situationen.
Kontrollen med två analoga styrspakar och axelknapparna är fortfarande det som imponerar mest på mig, men i övrigt ser jag ironiskt nog ingen synlig anledning till att uppgradera till PS4-versionen om du redan äger spelet. Om du inte redan har det kan jag däremot rekommendera ett köp om du är ett fan av genren.
JONAS ARONSSON

Fler Artiklar
Klicka och läs!