Speltest: Table Top Racing

Testad version: PlayStation Vita (släppt sedan tidigare på Android och iOS) Betyg: 2/5

Att få leka med digitala radiostyrda bilar har varit populärt i många år i och med den väg som numera begravda spelserien Micro Machines skapade. Evolutionen har sedan lett oss till kartingspelen, men här är det tänkt att vårt grundintresse ska få näring.
Till en början verkar det som att utvecklaren har lyckats med sin uppgift att skapa något simplistiskt med Table Top Racing. Kontrollen fungerar, det visuella ser klart godkänt ut och antalet event och turneringar känns generöst med tanke på spelets initiala låga prislapp.
Efter ett gäng timmar börjar jag dock att märka hur pass fantasilöst spelet är. Bandesignen gör inget annat än att kopiera från andra och miljöerna är genomtråkiga, men det som förvånar mig mest är den uteblivna träningen. Det finns inte ett enda ställe där jag kan lära mig vilka knappar som gör vad, utan jag blir tvingad att pröva mig fram. Ärligt talat kan det fortfarande vara någon kombination som jag har missat – så pass illa känns det.
Att jag sedan blir tvingad att spela det med en bärbar konsol istället för en stationär variant gör att det potentiella partyspelandet med Table Top Racing blir lika närvarande som manualen.
Jonas Aronsson
PSbloggen.se

Fler Artiklar
Klicka och läs!